Betalingen

Betaling jeugdzorg

De controle en behandeling van kinderen (<18jr) vallen onder de basisverzekering en worden 100% vergoed* (met uitzondering van orthodontie, implantaten en kroon & brugwerk wat betaald wordt vanuit de aanvullende tandartsverzekering van de ouders). De nota’s worden direct naar de zorgverzekeraar gestuurd.

*Een groot aantal zorgverzekeraars heeft een aantal behandelingen in de basiszorg gelimiteerd. Wij proberen binnen deze limiet te blijven. Als dit niet gaat lukken brengen wij u daar van tevoren van op de hoogte.

Betaling volwassenzorg reguliere patiënten

De nota kunt u bij voorkeur direct per pin betalen. Uiteraard kunt u de rekening ook zelf naar ons overmaken. U dient deze dan te betalen binnen de vermelde betalingstermijn van 15 dagen. U krijgt de nota direct mee of we versturen deze per email U kunt deze dan zelf bij uw verzekering declareren als u voor tandheelkunde verzekerd bent. Voor deze verzekering geldt niet het wettelijk verplichte eigen risico van €385,-. Behandelingen uitgevoerd door een kaakchirurg vallen wél onder het verplichte eigen risico. Wij declareren alleen rechtstreeks bij de CZ-groep voor patiënten die daar een tandartsverzekering hebben afgesloten en geen betalingsachterstand hebben bij de verzekeraar.

Indien u vragen heeft over uw nota of niet in staat bent deze tijdig te betalen kunt u contact opnemen met de praktijkmanager, Angelique Billet. Dit kunt u telefonisch doen of per mail: praktijkmanager@dentiliavenray.nl.

Betalen bij nieuwe patiënten en spoedbehandelingen

Bij nieuwe patiënten die niet regelmatig de tandarts hebben bezocht, of bij passanten met een pijnklacht, wordt om directe betaling per pin gevraagd.

Betalingstermijn

Wij hanteren een betalingstermijn van 15 dagen. Wanneer u onverhoopt een nota niet tijdig hebt voldaan ontvangt u van ons een betalingsherinnering. Zorgt u er dan voor dat u de nota zo spoedig mogelijk betaalt om extra kosten te voorkomen. Indien er langdurig of met grote regelmaat openstaande nota’s voorkomen zal u worden verzocht om voortaan direct na behandeling af te rekenen. Dit zal dan voor alle gezinsleden gelden.

Indien er sprake is van betalingsachterstanden, zullen tandheelkundige behandelingen worden uitgesteld totdat alle kosten volledig voldaan zijn. Spoedhulp blijft altijd mogelijk, maar alleen tegen directe betaling in de praktijk. De betalingsverplichting wordt niet opgeschort wanneer de patiënt een klacht indient bij de KNMT of andere instantie over tarief en/of behandeling.



Contactgegevens

Openingstijden

Maandag even weken: 08:30 – 20:00 uur
Maandag oneven: 08:00 – 17:00 uur
Dinsdag: 08:00 – 17:00 uur
Woensdag: 08:00 – 17:00 uur
Donderdag: 08:00 – 17:00 uur
Vrijdag: 08:00 – 12:00 uur